random monolog

September 28, 2010

sekali lagi untuk manusia.

aku akan terangkan kali ini sahaja.
aku mahon manusia faham
aku seorang yang mudah jatuh sayang
mudah jatuh kasih
mudah jatuh cinta
pada anjing mahupun babi.
kalau aku sayang maka aku sayang

untuk kali pertama hati aku terluka
sayang aku masih ada..
tapi tersompek sedikit
untuk kali kedua hati aku sakit
aku diam menangis dan sayang aku masih ada.
untuk ketiga hingga ke puluhan kali
hati aku masih tetap sayang..
tapi sayang yang tinggal cuma sedikit sedikit

dan sekali lagi kau buat aku menangis..
jadi aku rasa sudah cukup.
sudah cukup tuan..
cukup sangat..
aku mudah sayang dan mudah terluka
tanya pada bidadari aku..
kekasih2 aku yang dulu pon begitu.

jadi kau duduk diam dan fikir
sudah berapa kali tangis aku yang kau gelakkan
sungguh kelakar bagi kau
terhiris dalam bagi aku

jadi jangan tanya kenapa
bila aku tidak lagi mengharap panggilan sayang dari kamu seperti dulu
bila aku tidak lagi mahu balas tiap patah kata kamu
itu tandanya sayang aku sudah zero.

titik.jangan tanyakan lagi.
tunduk dan berlalu pergi.

No comments: