random monolog

May 09, 2010

beri lah aku peluang untuk merungut..

tolong lah..
biar aku lepas disini.
aku jarang merungut.
jarang rasenye aku menyalah sane sini.
tp kali ni tolong lah.

  
psl org paling dekat dgn aku.
aku ulang lagi sekali..
aku merungut sekarang nih.
tp selepas aku berhempas pulas pendam sendiri.

yang membace sila bayangkan.
kau start cuti sem hari sabtu dan lusenye kau dah cari keje,
sebab ape?
sebab ade org cakap.." xde sape na tanggung kau free2 kat rumah ni.."
kau kerje sampai kau xde life dah.
gitar langsung xpat pegang dah.
men game jgn harap.
na bercuti?ye..harapan lah.

tp aku x pernah merungut pon.
kau kerja..dan kau dpt msg fesbuk mobile..
kawan2 kau g jalan2 ngan family.
kawan2 kau g makan besar ngan family..
kau?
kerja sampai separuh nyawa.
sebab ape?
na wat duit makan..na cover belanje sem dpn.cover maintannce moto.
ok...
aku boleyh diam lagi..

tp bile kau mintak duit utk mkn sebab kau x dpt gaji lagi..
balasannye?
mkn carik sendiri lah.
ye..
aku xde mak bapak ke sebenarnye??
huh...

makan megi lagi mlm ni.
terima kaseh.
seronok bile dpt tulis dan lepaskan semua..
terima kaseh blogspot.

5 comments:

Camaro182 said...

cian jer...xfhm gak nga famly kamu...mcm x bersatu jer...hum...

Izzah said...

*aku xtau kalau komen aku before ni sampai ke tidak.

Just repeating, or maybe lain kot sebab aku pun lupa aku tulis apa.

I love u, and I'm sorry for u that u have to face this. be strong okay yang? Just be strong:)

me your nightmare. said...

jeet: i think u know me enough.im stong,but sometimes aku merungut dan menangis jugak..aku rindu waktu aku boleh citer sume bende kat kau.tyme aku ade byk mase utk bercerite dgn kau.kau pendengar yang sangat baik..

yang:family kite nati jgn mcm ni eh?

RastaMat said...

I am Firm and Strong...
I'm a RASTAMAT!!!

liey said...

ak hrp kau tabah..kau still ade yang akan support n syangkn dri kau jugak..then chill urself k.. even ak xsempat knl ko baek2..n xpenah tegor n bls snyum pon..ak rase kau la org plg cool tempuh idop ni..
as long u keep on ur life, ur gonna hav ur own happiness..
:)