random monolog

September 26, 2012

menghapus masa lalu


pernah aku fikir
mahu tekan reset..
dan hidup aku bermula
dipagi yang baru
dengan hati yang baru
tanpa kenangan
sebab aku seorg yang hanya igt benda yg menyedihkan dalam hidup

yang gembira?
entah..aku selalu lupa

pernah aku fikir
aku mahu lari
kesatu tempat
yang xkan ada sesiapa kenal
yang xkan ada sesiapa tahu siapa aku
dan aku mahu jadi yg paling baru
yang tidak pernah rasa sakit dan menyakiti

boleh?
waktu itu hanya tuhan yang tahu siapa aku.

sekarang terlalu ramai manusia
yang menjadi hakim
mereka yakin aku ahli neraka
mereka yakin aku dihina
mereka yakin...

dan aku dah penat..dengan pandangan manusia
yang sentiasa bercakap didepan muka aku
tanpa suara..

kalau aku berada ditempat mereka..aku pun sama

tapi..aku lebih suka kau cakap depan aku..sumpah aku sepuas hati kau..dan kita boleh jadi kawan..kan?
lebih tenang rasanya.

No comments: