random monolog

June 19, 2012

melayu



aku orang melayu
aku paling suke mengaku aku orang melayu
sebab aku makan makanan melayu
cakap pon bahase melayu
everything..aku sangat melayu
jadi aku bangga utk beritahu aku orang melayu

tapi tabiat orang melayu selalu sakitkan hati aku
tabiat diorang macam2
pelik..

kalau aku x citer pon rasenye
ramai tahu ape tabiat2 popular org melayu ni

selama ni aku paling pantang orang melayu malas kerja
kau malas kerja tu xpe lagi
yang lagi pantang kau malas keje
tapi malam2 rajin pulak masuk rumah orang merompak
merompak je boleh tahan lagi
ko rogol pulak
ko bunuh pulak
pelik..aku x ckp semua org melayu macam tu
majoriti orang melayu mmg x sanggup nak buat macam tu
sebab dari kecik kite dididik untuk sayang sesame manusia
tapi sebab yang segelintir ni lah melayu nampak hampeh sangat

lepas pasal dadah.
kau hisap dadah patutnye lagi rajin la kau keje
ini x..lepas kene..ko layan dunia ko sekor..
pastu stok taik ko habis
mule sasau..
mule rase nak g ragut org sane sini.
kalau kau keje kan bagus..
cari la rezeki yg halal utk beli dadah haram kau tu..
xde la org lain susah

dan hari lagi satu perangai org melayu yang aku pantang
tegur orang belakang2.
bukan x betul..bukan x bagus..
tapi bila kau tegur aku melalui orang lain..
aku xde peluang la nak bela diri aku depan kau..
kau melayu..aku melayu..
ape nak malu?
ape kau nak sombongkan?
darah kau merah..
darah aku hijau ke?
cakap..depan muke aku..
biar aku mampu untuk balas..
ini..haih...melayu..melayu..
bila la kau nak maju..
aku yang kat bawah kau ni pon susah nak maju
bile kau xnak maju langsung..

sedeyh!

No comments: