random monolog

June 05, 2012

hakikat.


aku seorang manusia yang aku rase paling lemah
aku mudah tunduk
aku cepat mengalah
aku selalunya akan diam
bila yang didepan aku orang sedang menyumpah seranah
terus ke muka aku
aku biasanya diam

dulu masa aku bercinta yang terpaling dalam
aku buat apa sahaja untuk dia
biar dia angkat tangan kaki ke muka aku
aku tetap bahagia

biasanya aku akan diam
sebab orang macam aku biasanya menangis bila tengok movie
tapi bila jadi depan mata..aku diam..kemudiam senyum lambat2.

sebab biasanya aku sangat ego untuk menangis didepan naga
tapi aku lebih rela menagis dalam jamban.
xde orang tau.

sampai satu tahap
aku sedar..
dalam diri aku
dalam hati aku
sebenarnya sudah tiada apa2
sudah gelap
aku sendiri tak nampak ape aku rase
mungkin hanya tuhan tahu

tapi diwaktu ini
aku rase aku tahu..
aku sedang jatuh cinta lagi

setiap kali aku jatuh cinta
aku akan berhenti di suatu masa
dan bertanya.
kau x serik?
kau dah bersedia untuk disampahkan mereka sekali lagi?
setakat hari ini
xpernah hati aku kata serik
xpernah akal aku kata tidak..
aku akan teruskan..sehingga aku dipijak lagi

manusia sekeliling aku selalu fikir
aku tinggalkan mereka si naga2.
kerana aku orang yang susah berpuas hati..
aku orang yang mudah bosan.

tapi hakikatnya..mereka tidak tahu
ape yang aku lalui sehingga rasa x puas hati itu timbul
ape yang aku redah sehingga rasa bosan meluap-luap
mereka tidak tahu..

sebab aku yang rasa..

dan untuk cinta kali ini
aku sudah bersedia
aku sudah terlalu cinta untuk patah balik

terima kasih arjuna raga beta..untuk cinta kali ini
kerana terima perempuan terkebawah seperti aku.
kau handsome dalam hati aku
kau molek bagi aku.
terima kasih.=)

2 comments:

Izzah said...

I am happy if you are happy. Always.

me your nightmare. said...

thanx jeet..aku pon nak kau hepi selalu..sebab kau paling aku sayang.