random monolog

December 10, 2009

~kesempurnaan~


jgnlah kau tinggal kan diriku.
takkan mampu menghadapi semua.
hanya bersamamu ku akan bisa.

saya selalu sangat..selalu sangat mengharapkan kesempurnaan dlm diri org lain.
macam saya mengharapkan kesempurnaan tu ade dlm diri org yg saye sayang,kawan2,parents saye,cikgu2,makcik cleaner,mak guard yg sound saya sebab igtkn saya lelaki,fasha sandha,nur faizura,nasha aziz,n maya karin of course.

tapi,sampai satu jangka masa,saya da x sayang,dah x cinta,dah x minat,barulah saya sedar yang dorg tu x sempurna langsung.so,saya pon g la cari org laen yg saya suka,yang saya harap sempurna.

tapi saya langsung x sedar diri.tuhan tu maha adil.mana ada manusia sempurna pon termasuk saya jgak..

saya pon xpernah berusaha untuk jadi yang lebih sempuna.macam mane la saye na berpuas hati dgn kesempurnaan org lain kan..

tapi sekarang saya harap saya na ulang balik masa.saya na sayang balik org yang saya pernah sayang dulu tanpa pertikaikan kesempurnaan.

kan macam lagi best..



3 comments:

Johnny Jinx said...

SUKAR

Manusia itu objek kompleks yang sukar dimengerti...

Kadang emosi dan nafsu bersatu...
Lalu akal terdiam membisu...

Sulit,tersirat dari yang tersurat...

Manusia punya perasaan yang berlainan...
Juga punya banyak keinginan...

Mana mungkin di puaskan semuanya sampai kapan pun...

me your nightmare. said...

bug..
kalu boley aku mahu jadi manusia yang boleyh bersyukur dgn ketidaksempurnaan makhluk Allah.

Johnny Jinx said...

perlu dah selalu bersyukur dgn nikmat darinya...
diberi peluang untuk terus bernafas...
diberi peluang untuk terus jalani hidup...
diberi peluang untuk rasa bahagia...
diberi peluang untuk rasa derita...
syukur atas peluang yang ada...
rasa untuk dirasai...
jgn mati sendiri...